ביטוח נסיעות לחו"ל במהלך ההיריון: מה כדאי לדעת רגע פני הטיסה?

קרדיט תמונה: Shutterstock

טיסה לחו"ל במהלך ההיריון יכולה להיות מרגשת, אך מצריכה היערכות מוקדמת. איזה פעולות חשוב לעשות כדי לטוס בראש שקט?

הבאת ילדים לאוויר העולם הוא אחד האירועים המשמעותיים והמרגשים ביותר בחיים. אם בעבר היה חשש רפואי לאפשר לנשים הרות לטוס ברחבי העולם מסיבות שונות, כיום התמונה שונה, ולרוב אפשר לטוס בהריון. אך באותה נשימה, חשוב לזכור שגוף האישה עובר שינויים פיזיולוגיים רבים במהלך ההיריון: הרחם מתרחב, זרימת הדם אליו גדלה, חלים שינויים באזור האגן, נפח הדם מוכפל ועוד. שינויים אלו והסיכוי המוגבר לעזרה רפואית במהלך הנסיעה לחו"ל, מצריכים היערכות מתאימה שכוללת עשיית ביטוח נסיעות לחו"ל.

מה כדאי לדעת על טיסה לחו"ל במהלך תקופת ההיריון – בכל הקשור לביטוח נסיעות והרבה מעבר? ריכזנו עבורכם את השאלות המרכזיות:

למה בכלל צריך ביטוח נסיעות לחו"ל?

כל אדם שטס לחו"ל עלול להיקלע לסיטואציות רפואיות ומקרי חירום בהם הוא יזדקק לסיוע רפואי. אם יש דבר פחות נעים מהצורך לקבל סיוע רפואי בחו"ל, הרחק מהבית, הוא הצורך לממן אותו מהכיס שלנו.

האם ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הריון?

ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הוצאות רפואיות כאשר ההיריון התגלה לראשונה בחו"ל עד השבוע ה- 12. בכל מקרה אחר, חשוב לרכוש הרחבת הריון כדי שאם חלילה יהיה צורך בסיוע רפואי הקשור להריון במהלך הנסיעה לחו"ל, הוא יהיה מכוסה במסגרת הביטוח.

מה כוללת הרחבת הריון?

הרחבת הריון מכסה מגוון הוצאות רפואיות בעקבות החמרה בלתי צפויה בהריון, החל מבדיקת רופא ועד למיון או אשפוז ונטילת תרופות. הרחבת הריון כוללת גם כיסוי למקרים של לידה מוקדמת, טיפול רפואי והטסה ארצה של האם והרך הנולד.

חשוב לדעת: ההרחבה מכסה הוצאות רפואיות הקשורות להריון במקרי חירום, ואינה מכסה בדיקות שגרתיות או בדיקות מעקב תקופתיות הקשורות להריון.

מתי מומלץ לטוס לחו"ל בהריון?

ההמלצה היא לטוס בתקופת הטרימסטר השני (בשליש השני להריון) ולהימנע מטיסה לחו"ל אחרי השבוע ה-32, כיוון שהסיכוי ללידה מוקדמת גדל.

מדוע כדאי לטוס דווקא בשליש השני להריון? בתקופה זו המערכות הגופניות של העובר אמורות להיות מפותחות יותר: הוא מסוגל להזיז את פניו, למצמץ בעיניו ועוד. תקופה זו של ההיריון נחשבת "שקטה" יחסית מבחינה רפואית, שכן היא מצויה בין השליש הראשון בו חלה ההתפתחות הראשונית והמורכבת של העובר, הדורשת בדיקות בתכיפות גבוהה יחסית, לבין השליש השלישי שעשוי לטמון בחובו סיבוכי לידה.

דגשים חשובים לטיסה בהריון, לפי טרימסטר:

טיסה בטרימסטר הראשון להריון

השליש הראשון נספר למעשה החל מקבלת הווסת האחרונה ועד תום השבוע ה- 14 להריון.

אחד השיקולים המרכזיים לרכישת ביטוח נסיעות בהריון בשליש הראשון להריון הוא המצב הגופני: מדובר בתקופה רגישה בעקבות התפתחות המערכות החיוניות של העובר, מה שעשוי להגדיל את הסיכוי לסיוע רפואי במהלך השהות לחו"ל.

ואחרי שאמרנו את זה, אין כל הגבלה רפואית או ביטוחית על נסיעה לחו"ל, בהנחה שההריון אושר כתקין, ללא בעיות יוצאות דופן ובכפוף לתנאי הפוליסה.

טיסה בטרימסטר השני להריון

מדובר בתקופה המומלצת ביותר לנסיעה בחו"ל. השליש השני נמשך מהשבוע ה- 14 ועד השבוע ה- 25 להריון, והוא נחשב בקרב רוב הנשים בתור החלק הנוח יותר של ההיריון. כמובן שגם בתקופה זו חשוב להצטייד בביטוח נסיעות בהריון.

טיסה בטרימסטר השלישי להריון

השליש השלישי והאחרון ללידה נמשך החל מהשבוע ה-26 ועד לרגע הלידה. שליש זה מאופיין בתגובות של הגוף להריון המתקדם כמו צרבת, עצירות ועוד, כאשר במקביל תנועות העובר הולכות וגדלות. מי שרוצה לטוס בתקופה לחו"ל זו צריכה לקחת בחשבון את האפשרות ללידה מוקדמת. חשוב לדעת: ביטוח נסיעות בהריון מכסה עד השבוע ה- 32.

ביטוח נסיעות בהריון בתקופת הקורונה

מגפת הקורונה שהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו בשנים האחרונות, גרמה למודעות הולכת וגדלה סביב ביטוח נסיעות לנשים בהריון בתקופת הקורונה. חשוב לדעת שהרובד הבסיסי של ביטוח הנסיעות אמור לכסות הוצאות רפואיות הנובעות מהידבקות בקורונה. אך לצד הרובד הבסיסי, ישנן הוצאות שלא בהכרח קשורות לטיפול הרפואי, דוגמת ביטול הטיסה בעקבות הידבקות בקורונה או הארכת השהייה בחו"ל בעקבות הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד. במקרים מסוג זה, רכישת הרחבת קורונה יכולה להעניק החזר הוצאות, ולצמצם את הנזק הכספי.

רגע לפני שעולים למטוס – כיצד להתכונן לטיסה?

חלק מחברות התעופה מבקשות להצטייד מראש באישור מרופא שאכן מדובר בהריון שגרתי. מעבר לכך, מומלץ להגיע מראש לטיסה עם מסמכים המפרטים את המצב הרפואי של הנוסעת לרבות בדיקות רפואיות והמלצות מהרופא אם ישנן.

ביגוד

הביגוד המומלץ הוא הביגוד הקליל ביותר שיש במלתחה, בעיקר למשך הטיסה, כדי להגביר ככל הניתן את תחושת הנוחות.

תזונה ומאמץ יתר

מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת בתקופת ההיריון ולהימנע מהגעה לאזורים שבהם השתייה והמזון בעייתיים, והשירותים הרפואיים לוקים בחסר. בנוסף, ההמלצה היא לא לצאת למסע מאומץ אלא לטיולים נוחים שאינם דורשים מאמץ יתר.

פעילות גופנית במהלך הטיסה

ככל שהטיסה ארוכה יותר מומלץ לבצע פעילות גופנית קלה, כמו הליכה קצרה ותרגילי פעילות המניעים את הגפיים גם במושב עצמו. זאת, בשל הסיכון המוגבר של נשים בהריון לתסחיף ריאתי או קרישי דם ברגליים.

מקווים שסייענו לכם לראות את הנולד, בכל הקשור לטיסה במהלך תקופת ההיריון. טיסה מהנה!

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

4 טיפים לרכישה נכונה של ביטוח נסיעות לחו"ל

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא נושא מורכב במידה ולא מכירים את מגוון הדרכים להוזיל את עלויות הביטוח וליהנות מהעלות האטרקטיבית ביותר.

מסעדות בוינה שאתם חייבים לבקר

וינה היא אחת מהערים האהובות ביותר על תיירים מכל רחבי העולם, ויש שיגידו כי מדובר על אחת הערים היפות ביותר מבין כל הבירות האירופאיות. מדובר

להזמנת חופשה

ביטוח נסיעות לחו"ל במהלך ההיריון: מה כדאי לדעת רגע פני הטיסה?

4 טיפים לרכישה נכונה של ביטוח נסיעות לחו"ל

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא נושא מורכב במידה ולא מכירים את מגוון הדרכים להוזיל את עלויות הביטוח וליהנות מהעלות האטרקטיבית ביותר.

מסעדות בוינה שאתם חייבים לבקר

וינה היא אחת מהערים האהובות ביותר על תיירים מכל רחבי העולם, ויש שיגידו כי מדובר על אחת הערים היפות ביותר מבין כל הבירות האירופאיות. מדובר

להזמנת חופשה