חופי טורקיז ומפרצים יפהפיים – קורפו קוראת לכם!

קרדיט תמונה Shutterstock

האי קורפו הוא אחד מהיעדים האקזוטיים במערב יוון, וישראלים רבים חוזרים אליו אחרי יותר משנתיים של געגועים. סיבות יש בשפע: החופים המדהימים (ויש הטוענים שהיפים בעולם), האוכל הטעים, האווירה וגם השקט. ריכזנו את המקומות המפורסמים שלא כדאי לפספס באי.

אחרי תקופה ארוכה של מגבלות ושל שמיים סגורים, התיאבון שלנו לחופשה בחו"ל מגיע לשיאים חדשים. אחד היעדים האהובים במרחק נגיעה מהארץ הם האיים הקסומים של יוון. ואם כבר איי יוון, בואו נדבר על אחד הפופולאריים שבהם: האי קורפו. יעד אקזוטי עם חופי טורקיז ומפרצים היפהפיים – והרבה יותר. האי קורפו ידוע בחופיו המדהימים ונחשב לאחד האיים הירוקים ביותר. יחד עם זאת הוא מציע חופשה שהיא מעבר לעוד חופשת בטן-גב.

מהם המקומות הקסומים ביותר בקורפו?

לסייר בסמטאות הציורית של עיר הבירה קרקירה (Kerkyra)

בירת האי, קרקירה, משלבת ארכיטקטורה בשלושה סגנונות: צרפתית, בריטית וונציאנית, שילוב שמעניק לעיר את התואר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. את הניחוח הצרפתי תוכלו לחוות בליסטון (Liston), שדרה בסגנון צרפתי בצידה הצפון מערבי של הטיילת: השדרה נבנתה בהשראת הרחוב הפריזאי ריבולי, והיא משמשת כנקודת מפגש פופולרית בקרב תושבי האזור. תוכלו למצוא בשדרה בתי קפה באווירה צרפתית, גלריות, חנויות יפות, מסעדות קטנות ועוד.

הגעתם לליסטון? המשיכו מהשדרה לכיוון העיר העתיקה, טיילו בסמטאות הצרות ותיהנו מאווירה יוונית אותנטית. בין היתר תוכלו לפגוש בשני המבצרים שחולשים על העיר העתיקה: המבצר החדש יותר שוכן על גבעה ממערב לעיר העתיקה, ואילו המבצר העתיק יותר שוכן על אי שסמוך לחוף המזרחי שלה. גם המבצר החדש וגם הישן מספקים תצפית מדהימה על נופי האזור.

אנדרטת השואה של קורפו ובית הכנסת: להתחבר למורשת היהודית

בקורפו חיים היום בסך הכל כ- 70 יהודים. זה לא היה המצב בעבר: פעם מנתה הקהילה היהודית כ- 5,000 אישה ואיש, ובמלחמת העולם השנייה גורשו רבים מהם למחנה ההשמדה אושוויץ. לזכרם של היהודים שנרצחו על ידי הנאצים הוקמה אנדרטת השואה של קורפו (Holocaust Memorial of Corfu), וקיים גם בית כנסת מרגש לזכרם בהמשך הרחוב.

ארמון הקיץ האכיליון – והקשר לג'יימס בונד

אם אתם אוהבים היסטוריה ואדריכלות, בוודאי תאהבו את ארמון הקיץ Achilleion שנבנה לפני יותר מ-200 שנה לבקשתה של אליזבת, נסיכת בוואריה. הארמון הפך למוזיאון שמעניק טעימה מהחיים באותה התקופה, כולל ריהוט ותמונות אותנטיות. עוד תמצאו בו: גן מדהים ביופיו עם פסלים מיוחדים ונוף עוצר נשימה. ביציאה מהארמון תוכלו להנות מישיבה בבתי קפה מזמינים ומתצפית על הים.

אוהבים שקיעות יפות ומבצרים עתיקים?

מקום מפורסם נוסף הוא מבצר אנגלוקסטרו. המבצר נמצא בסופה של עלייה קצרה שבתחילה נראית מפחידה, אבל הטיפוס בה מסתבר כמהנה במיוחד ואפילו קצר. ההשקעה משתלמת ובסיום הטיפוס יחכה לכם נוף עוצר נשימה שלא תוכלו להפסיק לצלם. מומלץ להגיע מעט לפני השקיעה, כדי להנות מהנוף לפני השקיעה ובמהלכה.

בקורפו תוכלו למצוא מגוון רחב של אתרים נוספים, שמאפשרים ליהנות מכל העולמות: גם מחופשת בטן-גב וגם מטיולים ואפילו מסלולי הליכה רגליים המותאמים לקצב ולכושר שלכם.

מה מצב הקורונה בקורפו?

לא בכל העולם החיים חזרו למסלולם, ויש עדיין יעדים שהקורונה מרימה בהם ראש. למרבה השמחה, נכון ליוני 2022 רמת התחלואה ביוון כולה ירדה באופן משמעותי, וההקלות בהתאם: החל מחודש מרץ 2022 בוטלה החובה למלא טופס PLF שהוא טופס הכניסה ליוון.

בנוסף, החל מחודש מאי אין חובה להציג תעודת מתחסן או מחלים. יש לכם תעודה כזו? כדאי שיהיה לכם צילום שלה בנייד או על דף, למקרה שתתקלו במקום או בנותני ששירות שבכל זאת ידרשו מכם להציג אותה.

הבשורה המשמחת לקראת הקיץ היא שהחל מה- 1 ליוני 2022, בוטלה חובת עטית מסיכה בכל המקומות הציבוריים, הן הפתוחים והן הסגורים. זאת מלבד בתחבורה הציבורית, בשדה התעופה ובספינות שייט, סירות שעשועים, יאכטות ומעבורות. בכל אלו עדיין נדרשת מסיכה מגיל 4. בכל מקרה, לפני הנסיעה חשוב לבדוק את ההנחיות העדכניות ביותר, אותן ניתן למצוא בפרסומי אתר משרד הבריאות היווני.

לטוס בטוח עם ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות יכול להיות חיוני כשטסים לחו"ל, מתוקף הכיסוי שהוא מספק במקרה שזקוקים לסיוע רפואי במהלך הנסיעה. מאז התפרצות מגפת הקורונה חשיבותו רק הלכה וגברה: תרמה לכך העובדה שהרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הוצאות רפואיות, גם כאשר זקוקים לטיפול רפואי בעקבות הידבקות בקורונה. לצד הרובד הבסיסי, ביטוח נסיעות לחו"ל בקורונה כולל גם הרחבת קורונה ייעודית.

למה צריך הרחבת הקורונה?

כמו שהבנו, הרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל אמור לכסות גם הוצאות רפואיות שקשורות לקורונה. אך מה לגבי תרחישי קורונה שמכבידים על הכיס, ולא קשורים ישירות להוצאות הרפואיות? כך למשל ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה עשוי להוביל להחזר הוצאות חלקי ביותר מצד ספקי הנסיעה. לחילופין, הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד עשויים להוביל להארכת השהייה במדינת היעד מעבר לתכנון המקורי, באופן שיגדיל את הוצאות השהייה מעבר לתכנון.

הרחבת קורונה בביטוח נסיעות אמורה להגן על הכיס במקרים מסוג זה, ולספק החזר הוצאות במגוון תרחישי קורונה. כך למשל הרחבת מגן קורונה של ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כוללת החזר הפסד הוצאות בגובה של עד $6,000, מתוכם עד $2,000 עבור כרטיסי טיסה במחלקת תיירים, במקרה של ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה בשבוע שקדם לטיסה. הרחבת מגן קורונה כוללת גם החזרי הוצאות בעת כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה במהלך השהייה במדינת היעד, בהתאם לתנאי הפוליסה.

אז מה הייתם לוקחים אתכם לאי (יווני) בודד? כל אחד והעדפות שלו. מה שבטוח, הוא שעל דבר אחד לא היינו מוותרים: על ביטוח נסיעות לחו"ל שיגן עליכם באי, לאורך כל החופשה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

4 טיפים לרכישה נכונה של ביטוח נסיעות לחו"ל

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא נושא מורכב במידה ולא מכירים את מגוון הדרכים להוזיל את עלויות הביטוח וליהנות מהעלות האטרקטיבית ביותר.

מסעדות בוינה שאתם חייבים לבקר

וינה היא אחת מהערים האהובות ביותר על תיירים מכל רחבי העולם, ויש שיגידו כי מדובר על אחת הערים היפות ביותר מבין כל הבירות האירופאיות. מדובר

להזמנת חופשה

חופי טורקיז ומפרצים יפהפיים – קורפו קוראת לכם!

4 טיפים לרכישה נכונה של ביטוח נסיעות לחו"ל

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא נושא מורכב במידה ולא מכירים את מגוון הדרכים להוזיל את עלויות הביטוח וליהנות מהעלות האטרקטיבית ביותר.

מסעדות בוינה שאתם חייבים לבקר

וינה היא אחת מהערים האהובות ביותר על תיירים מכל רחבי העולם, ויש שיגידו כי מדובר על אחת הערים היפות ביותר מבין כל הבירות האירופאיות. מדובר

להזמנת חופשה