סופיה אהובתי: טיול רומנטי בבירת בולגריה

העיר העתיקה באירופה משופעת במגוון מוקדי משיכה מפורסמים וידועה במחירים הנוחים. רוצים לטוס לסופיה ולחזור מאוהבים? קבלו את הטיפים והאתרים האידיאליים לטיול רומנטי במיוחד.

סופיה היא מקום מושבם של נהר הדנובה המפורסם, של ארמון המלוכה וקתדרלות עתיקות. לצד אתרים היסטוריים מרתקים, סופיה מציעה גם את כל מה שאפשר לבקש מעיר אירופאית מודרנית: יש בה גנים מטופחים, פארקים, מסעדות ושווקים תוססים. כל זה לצד תחבורה ציבורית יעילה, מגוון אפשרויות לינה, שפע אפשרויות בילוי ליליות כמו פאבים ומועדונים ואפילו קרבה לאתר סקי עם תצפית נוף מרהיבה בהר ויטושה שבשולי העיר.עיר הבירה הבולגרית מציעה אטרקציות לכל טעם: אפשרויות בילוי לחובבי הפעילות האתגרית, וגם למי שאוהבים להתפנק על קפה ומאפה איכותי על הבוקר; טיולי נוף פסטורליים באווירה רומנטית וסיורים היסטוריים מרתקים; אטרקציות תרבותיות כמו מוזיאונים ותיאטראות. ובשורה התחתונה, לא משנה מה הגיל, הטעם או גובה התקציב – סופיה היא יעד אידיאלי לחופשה זוגית מגוונת.

בחורף, בקיץ, בסתיו ובאביב: בילוי רומנטי לכל עונה

בולגריה היא מדינה אירופאית קרה, עם גשם ושלג לאורך החורף, לצד ימים חמימים ושטופי שמש בקיץ. אחרי שאמרנו את זה, טיול זוגי בסופיה מציע שפע של אפשרויות רומנטיות לכל עונה:

במסגרת חופשה חורפית בסופיה אפשר לבקר באחד משני אתרי הסקי של הר ויטושה אליהם אפשר להגיע ברכבל, ולראות בדרך את נופי העיר והסביבה מלמעלה. זו יכולה להיות חוויה רומנטית בפני עצמה, שמהווה אלטרנטיבה זולה יחסית לחופשות סקי בארצות אירופאיות אחרות כמו איטליה למשל. גם באביב או בקיץ מומלץ לעלות על הרכבל לכיוון ההר, כדי לספוג מהנופים ולצאת לטיול רגלי בטבע המרשים של האזור. באביב ובקיץ מומלץ גם לטייל בפארקים היפים והמטופחים של העיר, המשובצים בערוגות פרחים צבעוניות ובתי קפה נעימים, כמו פארק Borisova Gradina או פארק Park Zaimov. בנוסף, סופיה מציעה גם מספר גדול של אתרים סגורים וממוזגים – שמתאימים לביקור בכל עונה.

אתרים היסטוריים ותרבותיים בסופיה

סופיה משובצת בשפע של אתרים בעלי ערך היסטורי וארכיטקטוני, לצד אתרי תרבות כמו מוזיאונים ותיאטראות, הנחשבים אתרי חובה עבור כל תייר בעיר:

קתדרלת אלכסנדר נבסקי – בחוץ אפשר להתרשם מכיפת זהב מרהיבה ובפנים מחכים לכם עיטורי קיר אמנותיים. הקתדרלה בת כמעט 300 שנה והיא נחשבת למוקד משיכה מרכזי בעיר.

ארמון התרבות הלאומיNational Palace of Culture   נחשב למרכז תרבותי מהגדולים במזרח אירופה. בארמון מתקיימים קונצרטים של האמנים הגדולים בעולם, לצד אירועי תרבות מסוגים שונים כמו תערוכות, פסטיבלים, מופעים ועוד.

בית הכנסת המרכזי – מבנה היסטורי שהוכרז כמרכז תרבות לאומי של בולגריה. יש בתוכו מוזיאון קטן לתולדות הקהילה היהודית בעיר, והוא משובץ בעיטורים מרהיבים.

שווקים ייחודיים שכדאי להכיר

שוק העתיקות  – שוכן בסמוך לכנסיית אלכסנדר נבסקי. בשוק העתיקות תמצאו שפע של פריטים ייחודיים מתקופות שונות, האופייניים לעיר ולהיסטוריה שלה.

השוק המקורה Tsentralni Hali – אפשרות נפלאה לבילוי בחורף או בקיץ, לקניית מזכרות ופריטים ייחודיים ולקניית אוכל מקומי אותנטי במחירים נוחים.

שוק הנשים ההיסטורי – היה בעבר מיועד לנשים בלבד. כיום ניתן למצוא בו פירות וירקות טריים, לצד מזכרות, תיקים ועוד.

דברים שחשוב להכין לטיול בסופיה

לצד תכנון יעדי הטיול באתרים עם ניחוח אירופאי קלאסי, עם הפריחות הצבעוניות באביב, או עם האווירה הייחודית של חורף אירופאי מושלג, כדאי לוודא שאתם מצוידים בכל מה שצריך לטיול זוגי מושלם.

אם למשל אתם נוסעים בחורף, חשוב כמובן להצטייד בבגדים חמים (אם כי אפשר גם לתכנן מראש שופינג של בגדי חורף אירופאים בסופיה). בטיול שבו הרומנטיקה אמורה להיות בשיאה, יש עוד פעולה שכדאי לעשות כדי לוודא שבעת הצורך החצי השני שלכם מקבל את הטוב ביותר: לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לפני הנסיעה. השלג אמנם יכול לספק תפאורה מושלמת לבילוי רומנטי, אך כדי שתוכלו ליהנות ממנו ומכל הטוב שיש לסופיה להציע בראש שקט, חשוב שיהיה ביטוח נסיעות שידאג לכם ברגע האמת.

לא משנה איפה תטיילו בסופיה – בפסגה מושלגת או במבנה היסטורי, כשצריך סיוע רפואי תמיד תוכלו לשלוף את הטלפון ולקבל אותו בלחיצת כפתור באמצעות ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין . כך למשל ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel כולל אפליקציה ייעודית המאפשרת לכם לחפש תור לרופא בקרבת מקום – וגם לקבוע אליו תור בלחיצת כפתור בלי שתצטרכו להתקשר למרפאה. הזמנתם תור לרופא דרך האפליקציה? לא צריך לשלם מכיסכם ולחכות להחזר: הפניקס כבר תשלם עבורכם, ותחסוך לכם את הבירוקרטיה. האפליקציה הייעודית של ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel מאפשרת לכם לקבוע תור לרופא במרפאה, לקבוע תור לשיחת ווידאו עם הרופא ובחלק מהמקרים אפילו להזמין אותו עד למקום השהייה שלכם.

השירות באפליקציה ניתן ע"י Air Doctor, חברה ישראלית המחברת בין רופאים למטיילים ברחבי העולם.

בין אם אתם מתכננים טיול רומנטי מושלג וחורפי ובין אם מתחשק לכם לצאת לחופשה זוגית באביב או בקיץ, סופיה מציעה שפע של אפשרויות לבילוי מלא חוויות. אל תשכחו לפני הנסיעה לשמור אחד על השני באמצעות רכישת ביטוח נסיעות מקיף המותאם לצרכים שלכם ולאופי הטיול, כדי שמהחופשה הרומנטית יישארו בעיקר זיכרונות מתוקים.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

4 טיפים לרכישה נכונה של ביטוח נסיעות לחו"ל

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא נושא מורכב במידה ולא מכירים את מגוון הדרכים להוזיל את עלויות הביטוח וליהנות מהעלות האטרקטיבית ביותר.

מסעדות בוינה שאתם חייבים לבקר

וינה היא אחת מהערים האהובות ביותר על תיירים מכל רחבי העולם, ויש שיגידו כי מדובר על אחת הערים היפות ביותר מבין כל הבירות האירופאיות. מדובר

להזמנת חופשה

סופיה אהובתי: טיול רומנטי בבירת בולגריה

4 טיפים לרכישה נכונה של ביטוח נסיעות לחו"ל

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא נושא מורכב במידה ולא מכירים את מגוון הדרכים להוזיל את עלויות הביטוח וליהנות מהעלות האטרקטיבית ביותר.

מסעדות בוינה שאתם חייבים לבקר

וינה היא אחת מהערים האהובות ביותר על תיירים מכל רחבי העולם, ויש שיגידו כי מדובר על אחת הערים היפות ביותר מבין כל הבירות האירופאיות. מדובר

להזמנת חופשה